В ЧДГ Германи децата се учат да не спират да учат
Защо е създадена ЧДГ Германи?
Частна немска детска ясла и градина (ЧДГ) „Германи” е основана през 2010 г. с идеята да отвори прозорец към немскоговорящия свят. Лицензирана със заповед №РД14-64 / от 10.06.2010 г. от МОН.
С какво Германи е различна от останалите?
Педагогическите принципи и цели на градината са съобразени със Закона за предучилищно и училищно образование на Република България. Същевременно, използвайки най-добрите образователни програми от Германия („Kikus“ и „Hans Hase“), ние нежно потапяме възпитаниците си в богатствата на новия език. Във всяка група работят педагози с немски език. Ежедневието на децата от 3 до 7–годишна възраст протича изцяло в немскa среда и е изпълнено с много игри и интересни образователни занимания.
С помощта на специално разработен софтуер за видеонаблюдене родителите могат сами да проследят как минава денят на детето им в детската градина. От особено значение за нас е взаимната работа с родителите, затова всеки ден ние информираме как се е чувствало детето, какво е научило за деня и др. Провеждаме открити занимания.
Два пъти седмично се провеждат уроци по плуване в собствения закрит басейн на градината, който се пречиства с морска сол вместо хлор.
Какви са ценностите на екипа и организацията?
Колективът на ЧДГ „Германи“ е интернационален. С много амбиция и непрестанна работа ние успяхме да създадем едно прекрасно място, където децата да се чувстват спокойно, уютно и комфортно. Като най-важен ресурс в ЧДГ „Германи“, ние определяме нашия екип. Заложили сме на висококвалифицирани професионалисти от България и Германия като гаранция за качествено обучение и всеотдайна грижа. Освен новаторско мислене и опит най-ценна за нас е мотивацията – да се работи с много желание и любов към децата.
Кои са петте неща, с които изключително много се гордеете?
- С нашите можещи, мислещи и любознателни деца, за които немският език е отворил още един прозорец, предлагащ им по-добро бъдеще в новия, глобален свят.
- С нашия мотивиран интернационален екип и отдадеността с която се грижи за своите възпитаници.
- С взаимоуважението ни с нашите родителите.
- С уникалното местоположение – край реката в планината, осигуряващо ни и чистота на въздуха, а така също и басейнът, който се пречиства с морска сол вместо хлор.
- С авторитета и уважението, което имаме от всички наши възпитанизи и техните родители.
На какви принципи на обучение залагате?
Предучилищното образование на децата е първоначалната връзка на непрекъснатото общо образование на човек. Може да се каже, че този период е най-важен, тъй като във възрастта между 1 и 7 години е възрастта на развитие на моторни, интелектуални и чувствени сфери, реч и основни ментални процеси. Ето защо е необходимо родителите и педагозите да използват всички възможности, за да се подготвят социалната адаптация и готовността за училище. Принципите на обучение на деца се променят в годините, но основните, на които ние в ЧДГ „Германи“ залагаме, са:
Индивидуален подход
Поради различни природни характеристики, различни условия на живот и възпитание, всяко дете е специално. Ето защо е важно индивидуален подход към всяко дете. Едно дете е по-бавно, а друго е изключително динамично, а трето е много срамежливо. Ние вземаме предвид всички тези характеристики, за да работим с нашите деца.
Системност и последователност
Обучение, при което всяка нова тема разчита на знанията, придобити по-рано. Повтаряне на материала и надграждането му с нови знания.
Визуалност
Колкото по-малка е възрастта на детето, толкова по-важно е всека нова тема да бъде придружена от визуални материали – снимки, естествени предмети, слайдове.
Как развивате потенциала на всяко дете?
Най-добрият начин за развитие на едно дете е чрез цялостен подход и съвместно обгрижване на всички грижещи се за детето. По един уверен и спокоен начин, водени от любов и вяра в детето, защото без съмнение всяко дете има огромен потенциал. Истината е, че всички – и родители, и педагози, допускаме грешки и това не трябва да се превръща във вина, а в сила и желание да продължаваме напред и да приемем както резултата от действията си, така и уроците, които сме получили от тях. Това поведение ще помогне и на самите деца да се научат да вървят напред и да не се отказват. В този смисъл е важно да помним, че всеки човек е едно цяло от всички видове интелигентности, от усвоените умения и придобити сетивности получени от средата, в която живее.
Как се справяте с нежеланото поведение?
Децата, които се държат предизвикателно не винаги го правят умишлено. Често има конкретна причина за тяхното поведение или искат да ни покажат, че нещо не е наред. Всяко поведение е форма на комуникация. Невинаги можем да повлияем на причините, които водят до предизвикателното поведение, но се стремим с различни средства. Например като превръщаме негативите в позитиви – информацията се възприема по-добре от децата, ако казваме какво трябва да се направи, вместо какво не бива да се прави.
Не санкционираме, а възпитаваме позитивното поведение на нашите деца. Стремим се да бъдем позитивния ролеви модел на поведението, което искаме да виждаме в нашите възпитаници. Когато дете се държи добре или се справи на ниво с поставената му задача, правим това негово постижение видимо за всички. Превръщаме нашата молба в благодарност: Например „Благодаря ти, че ще изхвърлиш дъвката си в кошчето”. Това е пряка молба и не оставя място на детето да я отхвърли или пренебрегне. Използваме и похвали, като поощряваме усилията на децата, а не способностите или вродените им таланти, за да могат да изградят нагласа за развитие.
Какъв е подходът ви при адаптация на децата?
От изключителна важност е детето да бъде подготвено от родителите за важната промяна, която предстои. Децата обичат рутината и вече изградения си дневен режим. Това им дава сигурност. Подготовката за това, което предстои може да започне няколко месеца по-рано. Може да предразположат детето като му разкажат как ще срещне нови приятелчета, ще има възможност да играе с играчки, които не е виждало досега, ще научава интересни неща. Хубаво е да плануват и осъществят няколко разходки до градината. Важно е да види, че градината ще бъде място, в което то ще има приятно изкарано време.
Колкото по-рано детето е научено на самостоятелност, толкова по-добре. Със сигурност в детската градина помага с възпитанието и преодоляването на някои придобити навици, но всъщност, основната работа трябва да е у дома. Когато детето е самостоятелно, то по-лесно ще се адаптира и в новата среда, която го очаква. Най-важните фактори, за да се адаптира едно дете успешно, са родителската увереност, търпение и съпричастност. Тази голяма промяна, която настъпва в живота му е хубаво да бъде обсъждана често, да се дават примери, както и семейството да си има своите ритуали, които да стимулират детето. И всичко да става в единодействие с хората, които се грижат за детето в градината, тъй като те също имат наблюдения, а и огромния им практически опит спомага да се намери верния път.
Кое е най-важното нещо, което децата научават при вас?
Предучилищният период е особено важен за цялостното развитие на човека. За да се подготвят за своята бъдеща социална роля ученик, децата при нас научават много различни и значими неща, но най-важните са:
Да говорят на немски език
За нас е важно още сега, когато са деца, да развием в тях безценни умения, необходими за ориентиране в един глобален свят като възрастни. По какъвто и житейски път да поемат, тези умения ще играят ключова роля.
Да се грижат за своето здраве
Искаме от ранна детска възраст да ги запознаем с ползите от това да пазят своето здраве. Все пак тялото ще им служи цял живот и трябва да изградят умението да се грижат добре за него. Добре от малки да разберат кое е добро за здравето им – чист въздух, здравословни навици, спортуване, хранене с добре приготвена и полезна храна.
Да не спират да учат
Колкото повече учи човек, толкова повече отваря ума си за широк спектър от възможности и разбира за нови неща, което го прави по-мислещ и можещ. Да не губят детското си любопитство и да се стремят към научаването нови и нови неща.
Как ще преминават опознавателните срещи с вас? Как се запознавате с деца и родители?
Най-важното за успешно адаптиране на едно дете в детската градина е родителската убеденост, спокойствие и съпричастност. Това е голяма промяна в семейството и всичко преминава успешно само в синхрон с екипа на детското заведение. За целта ние насрочваме индивидуални срещи за всяко дете и неговите родители за запознаване и определяне на стратегия за прием и адаптация, съобразно индивидуалните желания и потребности.
Какви документи се подават и на каква възраст кандидатстват децата при вас?
- Договор за обучение и възпитание
- Заявление за записване на дете в детската градина
- Анкетна карта
ЧДГ „ГЕРМАНИ“ приема целогодишна деца, при наличие на свободни места, в следните възрастови групи:
- 1 яслена група – 1,6–2 годишни
- 2 яслена група – 2–3 годишни
- 1 група – 3-4 годишни
- 2 група – 4-5 годишни
- 3 група – 5-6 годишни
- 4 група – над 6 години
Научете повече за ЧДГ Германи на сайта, фейсбук и инстаграм.