Игрите са един от основополагащите елементи в периода на ранното детско развитие. През игра децата не само откриват начин за изява на своите мисли, разбирания, знания и емоции, а и се научават как да учат. Както всяка друга област, свързана с отглеждането и възпитанието на децата, играта е обект на изследване от различни научни направления. От другата страна стоят митове и вярвания, които не винаги е добре да следваме. От тази лекция за игрите ще научите: Какво е играта от гледната точка на малкото дете? Какви са игрите характерни за периода 0 – 3 години? Кога детето започва да играе? …
Когато наблюдаваме забавяне или затруднения в развитието на децата на 3-4 годишна възраст и дори при по-големите деца в училищна възраст, често откриваме, че началото на тези затруднения е започнало още в първата година от живота на детето. За родителите е странно, че се връщаме толкова назад в проследяването на развитието на детето, но за специалистите по детско развитие е ясно, че етапите не могат да се прескачат. Те трябва да се преминат за да може пъзела на детското развитие да се подреди и детето да успява да се справи с предизвикателствата и задачите пред себе си. Първата година е …
Веднага след раждането на бебето родителите насочват вниманието си върху грижите за него. Кърменето, захранването, прехода от един вид храна към друг, както и връзката между уменията за хранене и появата на речта са въпроси, които често се поставят от родителите. Както и във всяка друга област от развитието на бебето, така и тук съществува много информация и тя често е противоречива. Това води до засилена тревожност у родителите, а понякога и до невъзможност да послушат собствените си инстинкти за това, кое е най-доброто решение за тяхното дете. В този уебинар ще научите: Неврологичните основи, които стоят зад всеки елемент …
Подготовката на децата за големия преход от детската градина към училището е дълъг процес. Той започва на около 4 годишна възраст и е особено интензивен в периода между шестата и седмата година. Родителите често наблягат на развитието на фината моторика в този период, като предлагат занимания за рисуване, работа с конструктор и пластилин, копиране на думи, писане по пунктир, ранно обучение за развитие на математическите умения и др. Това, разбира се е полезно за децата в предучилищна възраст, но има и други важни елементи, които детето ви е необходимо да е развило за да бъде успешно в овладяването на т.нар. …
Как да се справяме при появата на чувство за вина? Стратегии за лично време и хигиена на взаимоотношенията с партньора. Имам ли право на личен живот и работа или през следващите три години ще бъда родител и нищо повече? Кога ще успея да си върна тялото/килограмите? Искам да се махна от вкъщи и да се отдам на себе си и партньора си за един уикенд. Ще ме намрази ли детето ми? Тревожа се за всичко. Въпрос на време ли е справянето със след родилната депресия? Тази сесия е от минало наше събитие. Ако имаш интерес към теми за родителство – …
Какво е нужно за да проговори детето? Има ли нужда да го обучаваме да говори или не? Пречат ли екраните? Какво точно правят на детския мозък и защо е цялата шумотевица около гледането на телевизия? Как да избираме играчки, които подпомагат детското развитие? Колко играчки ни трябват? Това е част от Двудневен обучителен маратон за бъдещи и настоящи родители с Ива Александрова. Запишете се безплатно тук.
Развитие на общата и фината моторика, сетивността и представите за света: какви са показателите за развитие и как да ги постигнете. Уебинарът обхваща периода от шестия месец до първия рожден ден. Това е част от Двудневен обучителен маратон за бъдещи и настоящи родители с Ива Александрова. Запишете се безплатно тук.