Обърната класна стая
Обърнатата класна стая е нов метод на обучение, който обръща метода на традиционнната класна стая с краката нагоре.
Всеки ден, хиляди учители в клас преподават един и същ урок на милиони ученици. Всяка вечер, милиони ученици работят над едно и също домашно, опитвайки се да намерят решение на задачите. Обърнатата класна стая обръща този традицонен метод с краката нагоре.
Свикнали сме, че учениците първо слушат урока в клас, след това четат учебник, решават задачи и биват изпитвани. В обърнатата класна стая учениците първо проучват темата сами, обикновено използвайки видео уроци в YouTube и тогава прилагат знанията си като решават задачи и работейки над практически аспекти на темата в клас.
Модерните училища, които въвеждат обърнатата класна стая като образователен метод изтъкват много предимства, сред които:
- Позволява на всички ученици да учат със свое индивидуално темпо, тъй като могат да гледат видеата отново и отново;
- По-ефективно е, тъй като учениците сядат в клас готови да участват;
- Обогатява уроците, тъй като позволява да се прекара повече време на работа в групи и проекти;
- Като решават домашните си в клас, учениците помагат един на друг, което помага както на по-напредналите, така и на по-слабите ученици.
Обрънатата класна стая също предлага промяна за учителите. Обикновено, по време на клас учителите общуват най-много със самоуверените ученици, които задават въпроси. “Обръщането” позволява на учителите да общуват и с ученици, които имат нужда от помощ, а не само със самоуверените ученици. Също така, вместо да обучават от черната дъска, учителите по-скоро насочват учениците, което им позволява да работят повече с индивидуални ученици или малки групи.
Учители, които не са много добри в представяне на уроците могат да използват готови видеа, за да преподават концепциите в уроците и да се фокусират на методи на преподаване, които са по-удачни за техния индивидуален стил като например работа по проекти или експерименти. Тъй като презентации на уроците са достъпни онлайн, учителите не са принудени да представят същия урок отново и отново. Това позволява на учителите да се фокусират върху нуждите на класа.
Много учени изтъкват, че обърнатата класна стая позволява да се промотира равнопоставящо обучение за всички, тъй като всичи деца получават същото внимание, когато подготвят домашните си. По настоящем, ученици с грижовни родители, по-големи братя или сестри, или скъпи частни учители имат огромно предимство пред тези, които нямат тези възможности или семейство.
Кажете ни какво мислите. Ако сте учител, кажете дали този метод би бил възможен във вашата класна стая. Ако сте ученик, кажете ни дали предпочитате да учите в обърнатата класна стая?